მარი ჩემი კლასელია, მოუსვენარი, მოძრავი, საკუთარ თავს ვერ იმორჩილებს, რაც მასწავლებლების გაღიზიანებას იწვევს. ერთხელ მარი სხვა თანატოლებთან ერთად სკოლის დერეფანში თამაშობდა, შემთხვევით მასწავლებელს დაეჯახა, მარიმ ბოდიში მოიხადა, მასწავლებელმა იგი სამასწავლებლოში შეიყვანა, მარი განაწყენებული გამოვიდა, ამის შემდეგ მის გაკვეთილს აღარ ესწრებოდა. ეს შემთხვევა კონფლიქტში გადაიზარდა.
მასწავლებელი ითხოვს მარი დაესწროს მის გაკვეთილს. მოსწავლე პრინციპულად არ შედის გაკვეთილზე და ითხოვს მასწავლებლის შეცვლას.
მარი კარგი მოსწავლეა, მაგრამ ჰიპერაქტიულია. მასწავლებელი ვერ პატიობს, მის გამაღიზიანებელ საქციელს გაკვეთილზე და შემთხვევითმა დაჯახებამ დაძაბა სიტუაცია და წარმოქმნა კონფლიქტი.
კონფლიქტის გადაჭრის ალტერნატიული გზები:
1) მოსწავლის მიერ ახსნა-განმარტების დაწერა
2) დისციპლინარული კომიტეტისა და დირექციის ჩარევა
3) ფსიქოლოგის დახმარება და სიანსების ჩატარება მოსწავლისთვის. ფსიქოლოგის რჩევები მასწავლებლისთვის.
ორივე მხარე დათანხმდა ფსიქოლოგის დახმარებას, მოსწავლისადმი და ფსიქოლოგის რჩევა-დარიგებას მასწავლებლისთვის.
ფსიქოლოგი გაეცნო კონფლიქტის მიზეზებს, მარის ჩაუტარდა რამდენიმე სიანსი. ხოლო მასწავლებელმა მიიღო რჩევა-დარიგება ფსიქოლოგისგან, როგორ შეძლებდა მასწავლებელი ურთიერთობის სასიკეთოდ განმუხტვას მოსწავლესთან.
ზემოდხსენებული კონფლიქტი მოგვარებადი აღმოჩნდა. მარი, აგრძელებს სწავლას და ესწრება გაკვეთილებს. ხოლო მასწავლებელი კმაყოფილია, მარის სწავლით, რაც შეეხება მარის ჰიპერაქტიულობას მასწავლებელი ამას ნაკლებ ყურადღებას აქცევს და აღარ ღიზიანდება.
sabolood yvelaferi kargad dasrulda . kai postia 😉
dzalian karagd aris chamoyalibebuli da gramatikuladac shesanishnavia momewona dzalian ! yochaaag !!!1
maswavleblebsa da moswaleebs shoris konpliqti xshiria da vpiqrob rom am sakitxshi psiqologs didi roli ekisreba